22 Mart 2008 Cumartesi

Shaq Üzerine

Güzel bir cumartesi sabahında siz sevgili blog okurlarının yoğun isteği üzerine bloga yeni eklediğim basketbol kategorisi içerisinde hazır Vince Carter ve LEbron James'den bahsetmişken NBA tarihinin gelmiş geçmiş en sevimli devine değinmeden olmaz dedim .Gerek yaşamı gerekse maçlarda (özellikle All-Star) yaptığı komedi ve danslarla herkesi kırıp geçiren Nba tarihinin gelmiş geçmiş en sevimli olmayı başarmış devden bahsediyorum yani Shaq'dan..İstatistiklere fazla inanmam ama konu böyle bir fenomen olunca önce istatistikler sonra benim yazım devreye girsin diyorum ki kimden bahsettiğimizi bilmeyenler bir ön fikir edinsin..
1992 yılında Orlando Magic tarafından draft edildi.
1993 Takımının en iyi oyuncusu seçildi.
1994 İlk en iyi pivot ödülünü aldı.
1995 yılında takımı ile NBA finaline çıktı. Fakat takım finalde Houston Rockets'a yenildi.
1995 2. en iyi pivot ödülünü aldı.
1996 yılında free agent olarak Los Angeles Lakers ile anlaştı.
1997 3. en iyi pivot ödülünü aldı.
2000,2001 ve 2002 yıllarında Kobe Bryant ve Phil Jackson ile beraber NBA şampiyonluğu yaşadı. 2003 yılından itibaren takımdaki diğer yıldız oyuncu "Kobe" ile süregelen anlaşmazlığı iyice arttı.
2000 Finaller tarihinde quadre-double a en çok yaklaşan oyuncudur.1 asist ve 2 blok ile kaçırmıştır.
2001 4. en iyi pivot ödülünü aldı.
2002 5. en iyi pivot ödülün aldı.
2004 yılında Lakers kadrosuna Karl Malone ve Gary Payton'ı katmasına rağmen şampiyon olamadı ve sezonun sonunda "Shaq", Lakers'tan ayrılma kararı aldı ve Miami Heat'e takas oldu. 2005 yılında takımını Doğu Konferansı finallerine taşıdı.
2005 6. en iyi pivot ödülünü aldı.Bu ödüle en çok pivot ödülü alan kişi oldu.
2006 yılında yarı finalde New Jersey Nets'i 4-1 lik skorla eleyerek Doğu Konferans Finaline çıktı. Doğu Finalinde ise 2005 yılında elendiği Detroit Pistons'ı eleyerek NBA Finaline çıktı. Miami Heat, ilk 2 maçı kaybettikten sonra 4 maçı da kazanarak finallerdeki rakibi Dallas Mavericksi mağlup etti ve şampiyon oldu. Bu sonuçla Shaquille O'Neal, NBA'daki 4. şampiyonluğunu yaşamış oldu.

Geçenlerde NBA'de playoff vaktinin yaklaşması münasebetiyle bu sezonun istatistikleri arasında gezintiye çıkmıştım web aleminde.. Derken offical site içinde Shaq ile ilgili haber yorumlara rastladım.. Benzerlerini tv'den takip ettiğimiz sabah 03.00 - 06.00 live yayınlarda veya NBA tv'nin yauın akışlarında da gördüğümüz şekilde, belirli bir kitle (çok şükür azınlıklar) Shaq'ın artık çok ağırlaştığını , rotasyona uyum sağlayamadığını , oyunu yavaşlatmasının önüne geçmek için yedek bırakılıp az süre almasını savunup duruyor.. Teknik anlamda veya duyguları unutup realizme saplanma sertliği içinde, analizlerini doğru bir eksene oturtuyor olabilirler.. Ancak ben All Star'da o unutulmaz dansı yaparak milyonları keyiflendiren, bir sinema filmi çekip Alaaddin'in cini bile olabileceğini kanıtlayan, kariyeri boyunca mütevaziliğini ve gülümsemesini elden bırakmayarak büyük şöhretine rağmen asla ben yıldızım bu alemleri ben yarattım havalarına girmeyen , Dennis Rodman ve benzerleri gibi marjinalite adını kendi rezil edenlere karşın sporcu ahlakını asla kaybetmeyen bu efsane dev'in sırf NBA markasına yaptığı 16 yıllık efsane katkı hadi onuda geçtim bu kadar yıldır yaşattığı basketbol keyfinin hatrına eleştirilirken hiç olmazsa okların en can acıtmayanlarına hedef olması gerektiğini savunuyorum.. Unutmayalım futbol gibi bsketbol içinde gelecek nesilleri ''yıldız oyuncu izleyememek'' ve '' oyunu sadece taktiğe dayalı bir stratejik savaş biçiminde algılamak'' büyük sorunlar bekliyor.. Yıldız oyuncu olmadan sporun tadı yoksa, bari en büyük yıldızlara hala aktif olarak hayatımızda ter dökerlerken yıpratmadan sahip çıkalım ve işin skor yönünü kenara bırakıp yaşadığımız estetik ziyafetin keyfini sürelim derim..

Hiç yorum yok: