29 Mart 2008 Cumartesi

Kötü İnsanları Tanıma Senesi

Sagopa Kajmer'in son albümü.. Sözler yine anlamlı.. Düşündürücü..Tarz yine 10 numara.. Sagopa bizim memleketin müzik alemine eğitimi, hayata bakışı, sanatsal duruşuyla 3-4 gömlek büyük gelen bi abi.. Benim gibi hip -hop müziği sadece uykusuz gecelerde moviemax ekranlarında sabaha karşı izlenen hapishane filmlerinde dinleyen birisine gidip lisanslı orjinal CD'sini aldıracak kadar keyif verici bi adam Sagopa..Aldığı edebiyat ve felsefe eğitiminin hakkını sonuna kadar veriyor.. Yaşadığı dünyadan, İnsanlarından, toz pembe çizilen yapay gündem tablolalarının altında dönen tezgahlardan haberdar..Bu duruşu sanatına yansıtırken kafiyeli sözlerin yanyana dizilip hızlı biçimde söylenişi olarak algılanan sığ rap algısınıda kırıyor.. Klişelerin çok dışında A kalite bir müzikal altyapıyla sözlerin bütünleyicisi olan ritm uyumunu tam 12'den vuruyor.. background işinde zirveye çıkıyor.. Her kelimenin altmetinleri tekrar tekrar irdelenerek didik didik edilesi.. Albümün açık ara en iyi parçası ; 11 no'lu track : Gördüklerime inanmam gerek! günde 100 defa falan winamp play listimde dönüyor.. sago kaf kef'in müziğindeki yaratıcılığı bir tık ileri götürdüğü iki ayrı şarkı gibi duran süper eser.... mahlasımın anlamı; kaf dağının kaf'ı ve ölü kefeninin kef'i...


dan dan dan dan dan dan dan dan dan...

ne güzel bir hava, ne güzel bir mekan...

sago kaf kef, kaf kef, merhaba bendeniz sagopa kajmer

dan dan dan pesimist kötü adamdan dan dan

evet ta kendisi, işte o benim...

boş oda bom boş, bom boş, bom boş...

harika her şey yerli yerinde, her şey burada her şey...mikrofonum burada, ses 1-2 boş bir kağıt, bom boş...ve mixerim, ve sözlerim...

anlatmak lazım anlatmam lazım

anlatmalıyım ben her zaman

anlatmam lazım anlatmalıyım her zaman evet anlatmam lazım anlatmam lazım her zaman sönük cevapları...

bu benim hayatım!

a-ha sago go go a-le-lo-lo-lo-lo

hüner süsüm bilgim madenim aklım canım gözbebeğimden gerek öğrenmen bak bana doyasıca hayat eli sopalı bir öğretmensiyah saç ak defterle geldinak saç siyah defterle gidiyorsun sen uyurken gülistan'da ben diken üstüne yatmış acıyorum (of!)derdim kader olsaydı kuvvetim benimle baş edemezdi kasvetim kendini iyi bilen kötülere ne yarar ki benim iyiliğim kuru değilimuzak değil ki malum sırrım feryadımın menzilinden ne olur iyi bir haber gönder en tezinden kulaklarım dilimin müşterisi ezelden dediler yunus'a bal dudaktan acı kelamlar etme demesi hayli kolay yaşamayanın bu dertle yunus çıkan fırtınada bir kırılan çiçek

gördüklerime inanmam gerek ama nasıl olacak bana biri bunu anlatsın

külahıma anlatsın...

sevdiklerime kavuşmam gerek ama nasıl olacak bana biri bunu anlatsın

külahıma anlatsın...

heder olan yürekleriniz gem almamakta hebadır onca sevgi cümlesine kanmışlığın leşleribir bir geçmişe mazi söyle çok mu önemli ikili yaşanmış mazi? azimle unutup sadakatle geleceğe yemin ol başta zor gelir adım atılmış her yol (her yol) ilişkiler yine tenha münzevi raplerime bir hamlede verdim fetva yağmuru kara çeviren hava kolaysa çık hava burası çorak ovamahlasımın anlamı kaf dağının kafı ve ölü kefeninin kefi en güzel kuşlar benim ellerimden yedi en güzel yemi

baby, baby...

yürüdüm koşa koşa boşa sallar küreğini deryada küçük balık,büyük balıkların hepsi salık (yeah), güçsüze yazık, doğru dersin breh...

gördüklerime inanmam gerek ama nasıl olacak bana biri bunu anlatsın

külahıma anlatsın..

sevdiklerime kavuşmam gerek ama nasıl olacak bana biri bunu anlatsın külahıma anlatsın...

ne güzel bir hava, ne güzel bir mekan...sago kaf kef, kaf kef...

Hiç yorum yok: