24 Mart 2008 Pazartesi

Futbol Oynamak İnsan Hakkıdır!

El Diego yine net konuştu.. Fifa ile yıldızı bir türlü barışmayan dünyanın gelmiş geçmiş en büyük futbol yeteneği , ''Fifa'nın 3000 metreden yüksek yerlerde futbol oynanamaz'' şeklindeki yasağını protesto etmek amacıyla dünyanın en yüksek ülkesi Bolivya'ya giderek Bolivya'nın abd karşıtı lideri Morales'le birlikte 3000 metre yükseklikte futbol oynadı. Bolivya futbolu bir dönem yakaladığı çıkışla Güneyamerika kıtasının dikkat çekici futbol ekollerinden birisi haline gelmişti şimdi rakım yüksekliği nedeniyle futbol Bolivya'da durma noktasına geldi.. Yasağın sonu ne olur bilinmez ama Az önce Maradona'nın konuyla ilgili düzenlediği basın toplantısını izledim . Aforizmayı patlattı Maradona.. Tamda kendine yakışan şekilde.. Karizmatik , heyecanlı , tutkulu.. '' Futbol oynamak en temel insan haklarından birisidir , herkes doğduğu topraklarda özgürce futbol oynama hakkına sahiptir , ben bugün bu yükseklikte top oynadıysam tüm Arjantinliler hatta tüm dünya bolivya'ya gelip futbol oynayabilir'' açıklama aynen bu şekilde.. Aklıma 1994 dünya kupası geldi.. Doping nedeniyle yunanistan'a 35 metreden çatala takarak attığı gol sonrası kupadan ihraç edilince , Maradona fenomeni yine patlatmıştı aforizmayı ; '' beni kupadan ihraç eden Fifa önce ABD'yi tüm turnuvalardan yasaklasın , men etsin. Ben futbol oynuyorum ABD atom bombalarıyla insanları öldürüyor'' .. Seviyoruz seni Maradona. Hep sol ayağınla oynadın..

Hiç yorum yok: