1 Temmuz 2008 Salı

Korku İmparatorluğu - 01.07.2008

''Naziler geldiler.Önce komşularımı götürdüler, sonra yazarları ses çıkartmadım. Sonra komünistleri götürdüler. Ses çıkartmadım. Tekrar geldiklerinde sosyalistleri tutukladılar götürdüler. Yine ses çıkartmadım. Beni almaya geldiklerinde ses çıkartacak kimse kalmamıştı.''

Bertolt Brecht
yukarıya alıntıladığımız ve Bertolt Brecht'in nazi Almanya'sında yazdığı bu sözler, kendisinin ve toplumun ''bana dokunmayan yılan bin yaşasın'' tepkisizliğine karşı, bir gün hangi kesimden olursa olsun herkese dokunulacağını, tüm muhalif seslerin susturulacağını, buz dağının arkasında biriken korku rejimi gerçeğinin su yüzüne çıkacağını belirten bir aforizmaydı.. Bugün 01.07.2008 tarihi itibariyle Türkiye sarsılırken, korku imparatorluğunun gelişimi ivme kazanıyordu.

- mevcut iktidarı eleştiren herkesin gözaltına alındığı topraklar olmamalı bu topraklar,bugün yaşadıklarımız yazık ki Patagonya'da değil Türkiye'mizde yaşandı..-

Hiç yorum yok: